Od 18 kwietnia 2019 roku weszła w życie Ustawa o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym. Ustawa ta nakłada obowiązek odbierania przez zamawiających ustrukturyzowanych faktur elektronicznych w przypadku zamówień publicznych o wartości powyżej 30 tys. euro, a od 1 sierpnia 2019 roku wymóg ten obejmie wszystkie zamówienia publiczne, niezależnie od wartości.
Platforma Elektronicznego Fakturowania - PEF
Wszystkie firmy związanych z procesem obsługi zamówień publicznych muszą korzystać z Platformy Elektronicznego Fakturowania. Platforma Elektronicznego Fakturowania - PEF to system stworzony w Polsce, który zapewnia obsługę faktur oraz innych dokumentów związanych z procesem obsługi zamówień publicznych. PEF gwarantuje prostą, szybką i wygodną obsługę faktur oraz innych dokumentów związanych z procesem obsługi zamówień publicznych.
Faktura ustrukturyzowana dla PEF
Faktura ustrukturyzowana dla PEF jest zapisana w formacie XML i zawiera określone informacje, m.in. identyfikujące sprzedawcę i nabywcę, dotyczące przedmiotu sprzedaży, daty transakcji oraz kwot. Formę i rodzaj danych zawartych na fakturze ustrukturyzowanej określają przepisy unijne, przede wszystkim Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/55/UE o fakturowaniu elektronicznym w zamówieniach publicznych. Zapis faktury w postaci ustrukturyzowanych danych w formacie XML – daje możliwość automatycznego przekazania i przetwarzania danych w obrębie różnych systemów księgowych lub informatycznych stosowanych w przedsiębiorstwach.
Faktura XML dla PEF w Fakturowo.pl
W serwisie Fakturowo.pl można wystawić fakturę i pobrać ją w formie ustrukturyzowanej faktury elektronicznej XML dla PEF. Aby pobrać ustrukturyzowaną fakturę elektroniczną należy na stronie - Ustawienia - włączyć opcję - Faktura XML dla PEF (domyślnie opcja ta jest wyłączona).
Następnie należy wystawić fakturę w systemie, a następnie należy z poziomu listy dokumentów kliknąć odnośnik - Pobierz XML dla PEF. Pobrany plik pozwala na elektroniczne przesyłanie danych wg unijnego standardu.

Platforma Elektronicznego Fakturowania - PEF
Wszystkie firmy związanych z procesem obsługi zamówień publicznych muszą korzystać z Platformy Elektronicznego Fakturowania. Platforma Elektronicznego Fakturowania - PEF to system stworzony w Polsce, który zapewnia obsługę faktur oraz innych dokumentów związanych z procesem obsługi zamówień publicznych. PEF gwarantuje prostą, szybką i wygodną obsługę faktur oraz innych dokumentów związanych z procesem obsługi zamówień publicznych.
Faktura ustrukturyzowana dla PEF
Faktura ustrukturyzowana dla PEF jest zapisana w formacie XML i zawiera określone informacje, m.in. identyfikujące sprzedawcę i nabywcę, dotyczące przedmiotu sprzedaży, daty transakcji oraz kwot. Formę i rodzaj danych zawartych na fakturze ustrukturyzowanej określają przepisy unijne, przede wszystkim Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/55/UE o fakturowaniu elektronicznym w zamówieniach publicznych. Zapis faktury w postaci ustrukturyzowanych danych w formacie XML – daje możliwość automatycznego przekazania i przetwarzania danych w obrębie różnych systemów księgowych lub informatycznych stosowanych w przedsiębiorstwach.
Faktura XML dla PEF w Fakturowo.pl
W serwisie Fakturowo.pl można wystawić fakturę i pobrać ją w formie ustrukturyzowanej faktury elektronicznej XML dla PEF. Aby pobrać ustrukturyzowaną fakturę elektroniczną należy na stronie - Ustawienia - włączyć opcję - Faktura XML dla PEF (domyślnie opcja ta jest wyłączona).

Następnie należy wystawić fakturę w systemie, a następnie należy z poziomu listy dokumentów kliknąć odnośnik - Pobierz XML dla PEF. Pobrany plik pozwala na elektroniczne przesyłanie danych wg unijnego standardu.
