Ta strona dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników, skorzystaj z poniższego formularza aby się zalogować!
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
Nie pamiętasz hasła? Przypomnij hasło
Zasady bezpiecznego logowania
  • Przed zalogowaniem się, sprawdź czy adres strony logowania w przeglądarce zaczyna się od https://www.fakturowo.pl (końcówka naszej strony to .pl);
  • Sprawdź, czy w oknie przeglądarki przed adresem strony pojawił się znak kłódki - to oznacza, że połączenie jest szyfrowane, czyli wszystkie dane przesyłane pomiędzy Twoją przeglądarką, a naszym serwerem są zaszyfrowane;
  • Czytaj uważnie pojawiające się w przeglądarce komunikaty o alertach bezpieczeństwa;

Lista klientów
Lista klientów to zestawienie zawierające dane osób fizycznych lub prawnych, które korzystają z usług i kupują produkty oferowane przez firmę. Taki spis może określać zarówno dane kontaktowe, jak i informacje o historii współpracy, częstotliwości zakupów lub wartościach transakcji. Listę klientów wykorzystuje się w celu zarządzania relacjami z klientami (CRM), monitorowania sprzedaży i podejmowania decyzji sprzedażowych lub marketingowych.


Jakie dane zawiera lista klientów?

Dobrze sporządzona lista klientów zawiera dane, które umożliwiają skuteczne zarządzanie relacjami i podejmowanie odpowiednich działań sprzedażowych. Najważniejsze informacje, które powinny się znaleźć w dokumencie, to: dane identyfikacyjne klientów (imię i nazwisko lub nazwa firmy, NIP, REGON), dane kontaktowe (numer telefonu lub adres e-mail, adres fizyczny), zakupy i transakcje (historia dokonanych transakcji, wartości zakupów, daty transakcji, częstotliwość kontaktów), preferencje zakupowe (dotyczące produktów lub usług, częstotliwość zakupu, najczęściej kupowane), dług (informacje o niezrealizowanych płatnościach, reklamacjach, sporach), segmentacja (przypisanie klienta do odpowiednej grupy np. nowy klient, stały klient), uwarunkowania prawne (w przypadku firmy forma działalności np. jednoosobowa działalność gospodarcza, sp. z o. o.).


Czy lista klientów podlega przepisom RODO?

Lista klientów zawiera dane osobowe, które są chronione przez RODO. Przepisy nakazują zapewnienie pełnego bezpieczeństwa danych przed nieuprawnionym dostępem i wyciekiem oraz dają klientom prawo do żądania modyfikacji lub usunięcia swoich danych. Klienci powinni być również informowani o sposobie ich wykorzystywania.


Jak chronić listę klientów?

Dokumenty powinny być odpowiednio zabezpieczone. Przede wszystkim należy zapisywać dane w bezpiecznych systemach, do których dostęp jest ograniczony. Bardzo ważne jest tworzenie kopii zapasowych, które minimalizują ryzyko danych, oraz zabezpieczanie dostępu silnymi hasłami. Pamiętaj o zgodności z RODO.


Lista klientów - wzór
Poniżej umieszczamy przykładowy wzór listy klientów. Pobierz plik aby zapoznać się z jego strukturą. Kliknij tutaj aby pobrać przykładowy wzór dokumentu w wersji PDF!
Lista klientów - wzór PDF