W przypadku wykrycia nadwyżki - istnieją trzy opcje rozwiązania: 1. jeśli indeks istnieje w przekazanej bazie, należy wprowadzić go na stan magazynowy, 2. jeśli indeks nie istnieje w przekazanej bazie, należy wprowadzić na stan magazynowy uzyskane od Klienta podstawowe informacje o produkcie, W obu przypadkach konieczne będzie także dopasowanie dokumentów i wprowadzenie indeksu na stan w systemie księgowym 3. jeśli klient nie chce wprowadzać nadwyżek na stan magazynowy, należy odesłać nadwyżkę do dostawcy/klienta (w zależności od zapisów umowy). W przypadku wykrycia niedoborów - tu także istnieją trzy ścieżki: 1. należy sprawdzić, czy niedobory mają odpowiednik w nadwyżkach, następnie po ustaleniach z klientem wprowadzić nadwyżkę jako niedobór, 2. w przypadku większej ilości dostaw, należy poczekać do końca przyjęć, 3. wystawić protokół rozbieżności.