Nazwa towaru lub usługi  Jm.  Ilość 

Dowód dostawy (tylko ilość)

Dowód dostawy w wariancie zawierającym tylko ilość jest, podobnie jak zwykły dowód dostawy, dokumentem potwierdzającym dostawę określonych w nim towarów lub wykonanie opisanych w nim usług na rzecz odbiorcy dokumentu. Poprawnie wystawiony dokument dowodu dostawy - ilościowy jest drukowany lub wypisywany w dwóch egzemplarzach. Oryginał pozostaje u dostawcy jako dowód odbioru usług i towarów przez kontrahenta. Kopia trafia do odbiorcy usług lub towarów. Dokument uznawany jest za ważny tylko w momencie, gdy podpisany jest przez obie strony transakcji. W przeciwieństwie od zwykłego dokumentu dowodu dostawy zawiera jedynie nazwy towarów i usług oraz ich ilości. Nie bierze się w nim pod uwagę cen jednostkowych i wartości końcowych.


Do czego stosuje się dowód dostawy w wariancie ilościowym?

Dowód dostawy w wariancie ilościowym stosuje się do kontroli ilości określonych towarów/usług na rzecz odbiorcy dokumentu.


Jakie dane/informacje powinny być zawarte na dowodzie dostawy w wariancie ilościowym?

Nie ma jasno określonych wymogów, które definiują zakres informacji ujętych na dowodzie dostawy. Zaleca się aby przygotowany dokument uwzględniał m.in.: 1. dane identyfikujące dokument (datę wystawienia, miejscowość, unikalny numer dokumentu), 2. dane dostawcy i odbiorcy towaru (imię i nazwisko/nazwa, adres, NIP, REGON, czytelne podpisy obu stron), 3. szczegóły dotyczące sprzedaży/usługi (nazwę usługi/towaru i liczbę towarów/zakresu usług).


W jaki sposób zarejestrować rozbieżności wykryte w czasie wypełniania ilościowego dowodu dostawy?

W przypadku wykrycia nadwyżki - istnieją trzy opcje rozwiązania: 1. jeśli indeks istnieje w przekazanej bazie, należy wprowadzić go na stan magazynowy, 2. jeśli indeks nie istnieje w przekazanej bazie, należy wprowadzić na stan magazynowy uzyskane od Klienta podstawowe informacje o produkcie, W obu przypadkach konieczne będzie także dopasowanie dokumentów i wprowadzenie indeksu na stan w systemie księgowym 3. jeśli klient nie chce wprowadzać nadwyżek na stan magazynowy, należy odesłać nadwyżkę do dostawcy/klienta (w zależności od zapisów umowy). W przypadku wykrycia niedoborów - tu także istnieją trzy ścieżki: 1. należy sprawdzić, czy niedobory mają odpowiednik w nadwyżkach, następnie po ustaleniach z klientem wprowadzić nadwyżkę jako niedobór, 2. w przypadku większej ilości dostaw, należy poczekać do końca przyjęć, 3. wystawić protokół rozbieżności.


Wzór dowodu dostawy (tylko ilość)
Poniżej zamieszczamy przykładowy wzór dowodu dostawy (tylko ilość), kliknij tutaj aby pobrać przykładowy wzór dokumentu w wersji PDF!
wzór PDF dowodu dostawy (tylko ilość)