W systemie Fakturowo.pl dostępna integracja z Allegro, która oparta jest na protokole łączenia REST API. Integracja z Allegro dostępna jest dla wszystkich użytkowników (bez dodatkowych opłat), którzy posiadają ważny abonament i którzy dokonali przynajmniej jedną opłatę przydłużającą ważność abonamentu.
Pobieranie zamówień z Allegro jest możliwe po połączeniu konta Fakturowo z Allegro API. Z jednego konta użytkownika w serwisie Fakturowo.pl istnieje możliwość integracji z dowolną liczbą kont Allegro API.
Aby połączyć konto w serwisie Fakturowo.pl z Allegro API należy na stronie - https://www.fakturowo.pl/konto/allegro-api - zapisać parametry połączenia z Allegro API - CLIENT ID oraz CLIENT SECRET. Dodatkowo należy wpisać nazwę połączenia - może to być dowolny ciąg znaków, nazwa połączenia jest przydatna w przypadku korzystania z kilku połączeń z różnymi kontami Allegro.
Aby wygenerować parametry - CLIENT ID oraz CLIENT SECRET - należy na stronie https://apps.developer.allegro.pl zarejestrować nasz serwis jako aplikację uprawnioną do odczytu informacji o zamówieniach (sposób konfiguracji przedstawia poniższy zrzut ekranu).
Podczas rejestracji należy wpisać nazwę aplikacji (nazwa może być dowolna), następnie zaznaczyć opcję "Aplikacja ma dostęp do przeglądarki, w której użytkownik loguje się do Allegro (np. aplikacja na serwerze albo plik wykonywalny)" oraz podać jako adres URI do przekierowania https://www.fakturowo.pl/konto/allegro-api (należy dokładnie wpisać lub skopiować ten adres), w uprawnieniach aplikacji należy zaznaczyć uprawnienie allegro:api:orders:read (czyli uprawnienie do odczyt informacji o zamówieniach), po wypełnieniu formularza należy zarejestrować aplikację.
Następnie na stronie - https://www.fakturowo.pl/konto/allegro-api - należy zapisać wygenerowane parametry CLIENT ID oraz CLIENT SECRET - po zapisaniu parametrów można dokonać importu zamówień.
Po dokonaniu importu zamówień dokumenty nie są wystawiane - są przygotowane do wystawienia, aby automatycznie wystawić zaimportowane dokumenty należy wejść na stronę - Dokumenty > Do wystawienia. Podczas wystawiania dokumentów można wprowadzić niezbędne zmiany, dokument jako plik w formacie PDF można również przesłać na adres email kontrahenta w momencie wystawiania (np. korzystając z funkcji - Wyślij i zapisz - podczas wystawiania dokumentu).
Takie rozwiązanie umożliwia szybkie wystawianie dokumentów księgowych i automatyczne przesyłanie ich do kontrahentów.

Pobieranie zamówień z Allegro jest możliwe po połączeniu konta Fakturowo z Allegro API. Z jednego konta użytkownika w serwisie Fakturowo.pl istnieje możliwość integracji z dowolną liczbą kont Allegro API.
Aby połączyć konto w serwisie Fakturowo.pl z Allegro API należy na stronie - https://www.fakturowo.pl/konto/allegro-api - zapisać parametry połączenia z Allegro API - CLIENT ID oraz CLIENT SECRET. Dodatkowo należy wpisać nazwę połączenia - może to być dowolny ciąg znaków, nazwa połączenia jest przydatna w przypadku korzystania z kilku połączeń z różnymi kontami Allegro.
Aby wygenerować parametry - CLIENT ID oraz CLIENT SECRET - należy na stronie https://apps.developer.allegro.pl zarejestrować nasz serwis jako aplikację uprawnioną do odczytu informacji o zamówieniach (sposób konfiguracji przedstawia poniższy zrzut ekranu).
Podczas rejestracji należy wpisać nazwę aplikacji (nazwa może być dowolna), następnie zaznaczyć opcję "Aplikacja ma dostęp do przeglądarki, w której użytkownik loguje się do Allegro (np. aplikacja na serwerze albo plik wykonywalny)" oraz podać jako adres URI do przekierowania https://www.fakturowo.pl/konto/allegro-api (należy dokładnie wpisać lub skopiować ten adres), w uprawnieniach aplikacji należy zaznaczyć uprawnienie allegro:api:orders:read (czyli uprawnienie do odczyt informacji o zamówieniach), po wypełnieniu formularza należy zarejestrować aplikację.
Następnie na stronie - https://www.fakturowo.pl/konto/allegro-api - należy zapisać wygenerowane parametry CLIENT ID oraz CLIENT SECRET - po zapisaniu parametrów można dokonać importu zamówień.
Po dokonaniu importu zamówień dokumenty nie są wystawiane - są przygotowane do wystawienia, aby automatycznie wystawić zaimportowane dokumenty należy wejść na stronę - Dokumenty > Do wystawienia. Podczas wystawiania dokumentów można wprowadzić niezbędne zmiany, dokument jako plik w formacie PDF można również przesłać na adres email kontrahenta w momencie wystawiania (np. korzystając z funkcji - Wyślij i zapisz - podczas wystawiania dokumentu).
Takie rozwiązanie umożliwia szybkie wystawianie dokumentów księgowych i automatyczne przesyłanie ich do kontrahentów.

